in_Equality and Education

Group by: Author/Creator/Editor | Item Type | Date | No Grouping
Jump to: A | B | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | S | T | V | W
Number of items at this level: 146.

A

Abadie, Alberto and Kasy, MaximilianORCID: https://orcid.org/0000-0002-8679-5179 (2019) Choosing among regularized estimators in empirical economics: The risk of machine learning. Review of Economics and Statistics, 101 (5), pp. 743-762. https://doi.org/10.1162/rest_a_00812

Andrews, Isaiah and Kasy, MaximilianORCID: https://orcid.org/0000-0002-8679-5179 (2017) Identification of and correction for publication bias. NBER Working Paper 23298

B

Baumegger, David; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Oberwimmer, Konrad (2019) Indikatoren E: Übergang aus dem Schulsystem in die Arbeitswelt. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 271-294. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-E

Bergmann, Nadja; Gassler, Helmut; Kugi-Mazza, Edith; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564; Scambor, Elli and Waid, Margit (2017) Berufsbildung "aktuell": Renaissance der altbekannten Arbeitsmarktsegregation Oder: neue Möglichkeit für eine gleichstellungsorientierte Arbeitswelt? In: Schlögl, Peter; Stock, Michaela; Moser, Daniela; Schmid, Kurt and Gramlinger, Franz, (eds.) Berufsbildung, eine Renaissance? Motor für Innovation, Beschäftigung, Teilhabe, Aufstieg, Wohlstand, ... Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, pp. 184-198. https://doi.org/10.3278/6004552w

Bordone, Valeria; Scherbov, Sergei and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2015) Smarter every day: The deceleration of population ageing in terms of cognition. Intelligence, 52, pp. 90-96. https://doi.org/10.1016/j.intell.2015.07.005

Brandl, Jana; Littig, Beate and Zielinska, Irina (2019) Urbaner Klimaschutz und Arbeit. Zu den qualitativen und quantitativen Beschäftigungsauswirkungen der Emissionsreduktionsziele am Beispiel der Stadt Wien. In: Becke, Guido, (ed.) Gute Arbeit und ökologische Innovationen. Perspektiven nachhaltiger Arbeit in Unternehmen und Wertschöpfungsketten. München: oekom Verlag, pp. 279-295.

Brandl, Jana and Zielinska, Irina (2020) Reviewing the Smart City Vienna Framework Strategy’s Potential as an Eco‐Social Policy in the Context of Quality of Work and Socio‐Ecological Transformation. Sustainability ; Special Issue "Sustainable Welfare beyond Growth", 12 (3). https://doi.org/10.3390/su12030859

Brauckmann, Stefan; Lassnigg, Lorenz; Altrichter, Herbert; Juranek, Markus and Tegge, Dana (2019) Zur Einführung von Schulclustern im österreichischen Bildungssystem – theoretische und praktische Implikationen. In: Breit, Simone; Eder, Ferdinand; Krainer, Konrad; Schreiner, Claudia; Seel, Andrea and Spiel, Christiane, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 2: Fokussierte Analysen und Zukunftsperspektiven für das Bildungswesen. Graz: Leykam, pp. 363-401. https://doi.org/10.17888/nbb2018-2-9

Breznau, Nate; Rinke, Eike Mark; Wuttke, Alexander; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (August 2019) The Crowdsourced Replication Initiative: Investigating Immigration and Social Policy Preferences using MetaScience. Executive Report. [Research Report] 36 p. https://doi.org/10.31235/osf.io%2F6j9qb

Bruneforth, Michael; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz; Oberwimmer, Konrad; Gumpoldsberger, Harald; Feyerer, Ewald; Siegle, Thilo; Toferer, Bettina; Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464; Peterbauer, Jakob, et al. (2016) Indikatoren C: Prozessfaktoren. In: Bruneforth, Michael; Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Schreiner, Claudia and Breit, Simone, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2015, Band 1. Graz: Leykam, pp. 71-128. https://doi.org/10.17888/nbb2015-1-C.3

D

Davoine, ThomasORCID: https://orcid.org/0000-0002-5941-0798; Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 and Forstner, SusanneORCID: https://orcid.org/0000-0002-5411-4068 (December 2017) Makroökonomischer Nutzen der Ausbildung bis 18. Zwischenbericht im Rahmen der wissenschaftliche Begleitung der Implementierung und Umsetzung des AusBildungspflichtgesetzes (Ausbildung bis 18). [Research Report] 38 p.

Dieckhoff, Martina; Gash, Vanessa and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2015) Measuring the effect of institutional change on gender inequality in the labour market. Research in Social Stratification and Mobility, 39, pp. 59-75. https://doi.org/10.1016/j.rssm.2014.12.001

Dieckhoff, Martina and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2012) Institutional reforms and age-graded labour market inequalities in Europe. International Journal of Comparative Sociology, 53 (2), pp. 97-119. https://doi.org/10.1177/0020715212452285

Dieckhoff, Martina and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2011) A Re-Assessment of Common Theoretical Approaches to Explain Gender Differences in Continuing Training Participation. British Journal of Industrial Relations, 49 (s1), s135-s157. https://doi.org/10.1111/j.1467-8543.2010.00824.x

E

Eichhorst, Werner; Boeri, Tito; De Coen, An; Galasso, Vincenzo; Kendzia, Michael and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2014) How to combine the entry of young people in the labour market with the retention of older workers? IZA Journal of European Labor Studies, 3 (1), p. 19. https://doi.org/10.1186/2193-9012-3-19

F

Fessler, Pirmin and Kasy, MaximilianORCID: https://orcid.org/0000-0002-8679-5179 (2019) How to use economic theory to improve estimators: Shrinking toward theoretical restrictions. Review of Economics and Statistics, 101 (4), pp. 681-698. https://doi.org/10.1162/rest_a_00795

Frankel, Alexander and Kasy, MaximilianORCID: https://orcid.org/0000-0002-8679-5179 (2018) Which findings should be published? Harvard University working paper, 49 p.

Fuchs, Gesine; Bothfeld, Silke; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Rouault, Sophie (2016) Gleichstellungspolitik öffentlicher Arbeitgeber. Betriebliche Gleichstellung in den Bundesverwaltungen Deutschlands, Österreichs und der Schweiz. Opladen: Barbara Budrich. 254 p.

Fuchs, Gesine; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Rouault, Sophie (2016) Comparing governance regimes for equal opportunities: Federal administrations as employers in Switzerland, Germany and Austria. In: Liebig, Brigitte; Gottschall, Karin and Sauer, Birgit, (eds.) Gender Equality in Context. Policies and Practices in Switzerland. Opladen: Barbara Budrich, pp. 21-42.

G

Giesecke, Susanne; Lassnigg, Lorenz; Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Schartinger, Doris; Leitner, Karl-Heinz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Kalcik, Robert (October 2020) Prospective Report on the Future of Social Innovation in Education. Executive Summary. [Research Report] 56 p.

H

Haas, Barbara; Steiber, Nadia; Hartel, Margit and Wallace, Claire (2006) Household employment patterns in an enlarged European Union. Work, Employment and Society, 20 (4), pp. 751-771. https://doi.org/10.1177/0950017006069813

Hofer, Helmut; Titelbach, Gerlinde and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2017) Polarisierung am österreichischen Arbeitsmarkt? Wirtschaft und Gesellschaft, 43 (3), pp. 379-404.

J

Juen, Isabella (2020) (Früher) Bildungsabbruch in Österreich – regionale Unterschiede!? In: in_progress Blog, 1 November 2020 [Blog Post]

K

Kasy, MaximilianORCID: https://orcid.org/0000-0002-8679-5179 (2016) Empirical Research on Economic Inequality.

Kasy, MaximilianORCID: https://orcid.org/0000-0002-8679-5179 (2018) Optimal taxation and insurance using machine learning - Sufficient statistics and beyond. Journal of Public Economics, 167, pp. 205-219. https://doi.org/10.1016/j.jpubeco.2018.09.002

Kasy, MaximilianORCID: https://orcid.org/0000-0002-8679-5179 (2019) Uniformity and the delta method. Journal of Econometric Methods, 8 (1). https://doi.org/10.1515/jem-2018-0001

Kasy, MaximilianORCID: https://orcid.org/0000-0002-8679-5179 (2016) Why Experimenters Might Not Always Want to Randomize, and What They Could Do Instead. Political Analysis, 24 (3), pp. 324-338. https://doi.org/10.1093/pan%2Fmpw012

Kettner, Claudia; Kletzan-Slamanig, Daniela; Köppl, Angela; Littig, Beate and Zielinska, Irina (2019) A Cross-Country Comparison of Sustainable Energy Development in Selected EU Members. Journal of Sustainability Research, 1 (2), e190017. https://doi.org/10.20900/jsr20190017

Kettner, Claudia; Kletzan-Slamanig, Daniela; Köppl, Angela; Littig, Beate and Zielinska, Irina (2020) Monitoring Sustainable Development: Climate and Energy Policy Indicators. Journal of Sustainable Research, 2 (3), e200027. https://doi.org/10.20900/jsr20200027

Kettner-Marx, Claudia; Kletzan-Slamanig, Daniela; Köppl, Angela; Littig, Beate and Zielinska, Irina (2019) Monitoring Sustainable Energy Development: A Cross-country Comparison of Selected EU Members. Österreichisches Institut für Wirtschaftsforschung (WIFO), WIFO Working Papers 575, 26 p.

Kreimer, Margarete; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Jonjic, Mila (2019) Geschlechtersegregation im Kontext des Berufsbildungssystems und sich verändernder Arbeitswelten. SWS Rundschau, 59 (3), pp. 293-315.

Kulhanek, AndreaORCID: https://orcid.org/0009-0008-5201-665X; Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560 and Lassnigg, Lorenz (July 2020) Potentiale und Dynamiken privater Angebote und Beteiligungen im österreichischen Bildungswesen mit speziellem Fokus auf die Privatuniversitäten. [Research Report] 138 p.

L

Lassnigg, Lorenz and Schindler, Julia, eds. (2019) Valdierung und Anerkennung von Kompetenzen. Konzepte, Erfahrungen, Herausforderungen. Magazin erwachsenenbildung.at, 37. Wien: Books on Demand GmbH

Lassnigg, Lorenz and Schmid, Kurt, eds. (2017) Öffentlichkeit und Markt: Wozu ein öffentliches Bildungswesen? Magazin erwachsenenbildung.at. Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs (32). Wien: Bundesministerium für Bildung und Frauen (BMBF) in Kooperation mit dem Bundesinstitut für Erwachsenenbildung (bifeb)

Lassnigg, Lorenz (February 2016) Apprenticeship policies in comparative perspective. ET-structures, employment relationship, export. Former Series > Working Paper Series > IHS Sociological Series 114, 122 p.

Lassnigg, Lorenz (January 2016) Education as a hostage of politics. Governance and knowledge in a bureaucratic-federalist system. Former Series > Working Paper Series > IHS Sociological Series 113, 32 p.

Lassnigg, Lorenz; Hartl, Jakob; Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560 and Schwarzenbacher, Iris (March 2017) Higher Education Institutions and Knowledge Triangle: Improving the interaction between education, research and innovation. Former Series > Working Paper Series > IHS Sociological Series 118, 74 p.

Lassnigg, Lorenz (2019) Anerkennung von Kompetenzen, Lernergebnissen und Qualifikationsrahmen: internationale Perspektiven und Erfahrungen. Magazin erwachsenenbildung.at, 37.

Lassnigg, Lorenz (2020) Anhang Datendokumentation zum Bericht "Potentiale und Dynamiken privater Angebote und Beteiligungen im österreichischen Bildungswesen. Systematischer Review der Literatur. [Dataset]

Lassnigg, Lorenz (2017) Apprenticeship Policies Coping with the Crisis: A Comparison of Austria with Germany and Switzerland. In: Pilz, Matthias, (ed.) Vocational Education and Training in Times of Economic Crisis. Lessons from Around the World. Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects (24). Cham, Switzerland: Springer, pp. 127-148. https://doi.org/10.1007/978-3-319-47856-2_7

Lassnigg, Lorenz (2019) Arenen und Strukturen der Schulreform in Österreich. In: Berkemeyer, Nils; Bos, Wilfried and Hermstein, Björn, (eds.) Schulreform: Zugänge, Gegenstände, Trends. Pädagogik. Weinheim: Beltz, pp. 117-131.

Lassnigg, Lorenz (2018) 'Ausbildungsberufe' – a necessary and complex ingredient of the 'Dual' apprenticeship frameworks. In: Loo, Sai, (ed.) Multiple Dimensions of Teaching and Learning for Occupational Practice. London: Routledge, pp. 8-36.

Lassnigg, Lorenz (2017) Bildungsfinanzierung in Österreich: Intransparenz und Irr-rationalität. Schulheft, 42 (168), pp. 17-41.

Lassnigg, Lorenz (2017) Community Education - Grundlagen, Ziele und Methoden in Österreich. In: Höbsch, Werner and Marxer, Wilfried, (eds.) Europäisches Institut für interkulturelle und interreligiöse Forschung, Liechtenstein-Institut, Diakonie Württemberg, eu warehouse, (eds.) Community Education: Stark durch Bildung. Bendern / Brühl, pp. 147-165.

Lassnigg, Lorenz (2016) Competence-based Education and Educational Effectiveness. In: Mulder, Martin, (ed.) Competence-based Vocational and Professional Education. Bridging the Worlds of Work and Education. Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects (23). Cham, Switzerland: Springer, pp. 667-693. https://doi.org/10.1007/978-3-319-41713-4

Lassnigg, Lorenz (2017) Continental and Nordic VET: a comparative perspective (discussion VETNET opening session, augmented and extended). ECER 2017, Copenhagen, 22-25 Aug 2017, Copenhagen.

Lassnigg, Lorenz (2017) Das "österreichische Modell" der Bildungsungleichheit: Hohe soziale Reproduktion, starke Umverteilung, politische Polarisierung. ÖFEB Kongress 2017: Bildung: leistungsstark . chancengerecht . inklusiv?, 20-22 Sept 2017, Feldkirch.

Lassnigg, Lorenz (2016) ‘Duale’ oder ‘dualistische’ Berufsbildung: Gemeinsamkeiten und Unterschiede Österreich-Schweiz-Deutschland. In: Seifried, Jürgen; Seeber, Susan and Ziegler, Birgit, (eds.) Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung. Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE, 2016. Opladen: Barbara Budrich, pp. 23-42. https://doi.org/10.3224/84740588

Lassnigg, Lorenz (2017) Education and Social Progress? Challenges to the IPSP Chapter on Education. 29th SASE Annual Meeting, 29 June - 1 July 2017, Lyon.

Lassnigg, Lorenz (2020) Fakt sticht Ideologie – Ideologie sticht Fakt? Möglichkeiten und Grenzen wissenschaftlicher Politikberatung für die Erwachsenenbildung. Magazin erwachsenenbildung.at. Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs, 40.

Lassnigg, Lorenz (September 2016) Faktenbasierte Anregungen für eine neue Kultur in der Bildungspolitik und Bildungsreform: Kooperation und Augenmaß. IHS Policy Brief 14

Lassnigg, Lorenz (2019) Industrie 4.0 und Digitalisierung – Szenarien zur Rolle von Bildung. In: IHS Blog, 14 January 2019 [Blog Post]

Lassnigg, Lorenz (2017) Kapitalisierung, Deliberation und (Erwachsenen-)Bildung. Magazin erwachsenenbildung.at. Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs (32).

Lassnigg, Lorenz (2016) "Muddling Through" Once Again - The Long Term Development of the Dualistic Austrian VET System. In: Berner, Esther and Gonon, Philipp, (eds.) History of Vocational Education and Training in Europe. Cases, Concepts and Challenges. Studies in vocational and continuing education (14). Bern: Peter Lang, pp. 125-145. https://doi.org/10.3726/978-3-0343-2354-3

Lassnigg, Lorenz (2018) Möglichkeiten und Grenzen wissenschaftlicher Politikberatung: Fakten gegen Ideologie? Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends (bis 2005 GdWZ) (5), pp. 14-17.

Lassnigg, Lorenz (2019) Paradoxe, unintendierte Begleiterscheinungen von Validierung non-formalen und informellen Lernens. Magazin erwachsenenbildung.at, 37.

Lassnigg, Lorenz (October 2015) Politics - Policy - Practice. Eckpunkte einer sinnvollen Weiterentwicklung des Schulwesens. [Research Report] 232 p.

Lassnigg, Lorenz (March 2020) Potentiale und Dynamiken privater Angebote und Beteiligungen im Bildungswesen. Systematischer Review der Literatur und vergleichende internationale Datenbasen. [Research Report] 343 p.

Lassnigg, Lorenz (2017) Urban Education in Austria: ‘Repression’ of the Topic and a ‘Reversed’ Political Agenda. In: Pink, William T. and Noblit, George W., (eds.) Second International Handbook of Urban Education. Springer International Handbooks of Education, 1. Cham, Switzerland: Springer, pp. 1307-1333. https://doi.org/10.1007/978-3-319-40317-5_67

Lassnigg, Lorenz (2016) When Complexity Meets Evidence in Governance…. European Journal of Education, 51 (4), pp. 441-446. https://doi.org/10.1111/ejed.12195

Lassnigg, Lorenz and Bock-Schappelwein, Julia (2019) Die Debatten um Industrie 4.0 und Bildung. Szenarien der Digitalisierung und ihr politischer Widerhall in Österreich und Deutschland. In: Dobischat, Rolf; Käpplinger, Bernd; Molzberger, Gabriele and Münk, Dieter, (eds.) Bildung 2.1 für Arbeit 4.0? Bildung und Arbeit. Wiesbaden: Springer VS Verlag für Sozialwissenschaften, pp. 25-47. https://doi.org/10.1007/978-3-658-23373-0_2

Lassnigg, Lorenz; Bock-Schappelwein, Julia and Stöger, Eduard (2018) Berufsbildung in Österreich: Strukturanalysen, Formalqualifikationen und Grundkompetenzen. In: Altrichter, Herbert; Hanfstingl, Barbara; Krainer, Konrad; Krainz-Dürr, Marlies; Messner, Elgrid and Thonhauser, Josef, (eds.) Baustellen in der österreichischen Bildungslandschaft. Zum 80.Geburtstag von Peter Posch. Münster: Waxmann, pp. 91-112.

Lassnigg, Lorenz; Mayrhofer, Lisa; Baumegger, David; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Weber, Christoph; Aspetsberger, Ruth; Kemethofer, David; Schmich, Juliane and Oberwimmer, Konrad (2019) Indikatoren B: Input – Personelle und finanzielle Ressourcen. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 49-121. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-B.2

Lassnigg, Lorenz and Nemeth, Günther (April 1999) Personalbedarf im österreichischen Schulwesen, Teil II, Ergänzungsband 1; Übersicht Bundesländer: AHS, BMHS. [Research Report] 7 p.

Lassnigg, Lorenz and Nemeth, Günther (April 1999) Personalbedarf im österreichischen Schulwesen, Teil II, Ergänzungsband 2; Übersicht Bundesländer: Landesschulen. [Research Report] 7 p.

Lassnigg, Lorenz and Nemeth, Günther (April 1999) Personalbedarf im österreichischen Schulwesen, Teil II, Ergänzungsband 5; Detailergebnisse Niederösterreich (AHS, BMHS, VS, HS, PL, SOS, BS). [Research Report] 6 p.

Lassnigg, Lorenz and Nemeth, Günther (April 1999) Personalbedarf im österreichischen Schulwesen, Teil II, Ergänzungsband 6; Detailergebnisse Oberösterreich (AHS, BMHS, VS, HS, PL, SOS). [Research Report] 6 p.

Lassnigg, Lorenz and Nemeth, Günther (April 1999) Personalbedarf im österreichischen Schulwesen, Teil II, Ergänzungsband 3; Detailergebnisse Burgenland (AHS, BMHS, VS, HS, PL, SOS, BS). [Research Report] 6 p.

Lassnigg, Lorenz and Nemeth, Günther (April 1999) Personalbedarf im österreichischen Schulwesen, Teil II, Ergänzungsband 4; Detailergebnisse Kärnten (AHS, BMHS). [Research Report] 6 p.

Lassnigg, Lorenz and Nemeth, Günther (April 1999) Personalbedarf im österreichischen Schulwesen, Teil II, Ergänzungsband 7; Detailergebnisse Salzburg (AHS, BMHS). [Research Report] 6 p.

Lassnigg, Lorenz and Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560 (2016) Bologna und der Hochschulraum – Relevant für Weiterbildung? Stärkung der Rolle der Hochschulen. Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends (bis 2005 GdWZ), 2016 (4), pp. 24-27.

Lassnigg, Lorenz; Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560; Binder, DavidORCID: https://orcid.org/0000-0003-1625-2985; Terzieva, Berta and Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464 (November 2017) Vielfältige Exzellenz. Fallstudien exzellenter Universitäten. [Research Report] 149 p.

Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2019) Financing and institutions as key elements of the future of adult education. Disciplinary struggles about empirical observations. In: Heikkinen, Anja; Pätäri, Jenni and Molzberger, Gabriele, (eds.) Disciplinary Struggles in Education. Tampere University Press, pp. 239-259.

Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2017) VET Producing Second Class Citizens? Comparative Analyses of the VET and Tertiary Education Nexus. In: Marhuenda-Fluixá, Fernando, (ed.) Vocational Education beyond Skill Formation. Studies in Vocational and Continuing Education (15). Bern: Peter Lang, pp. 411-434. https://doi.org/10.3726/b11500

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 (2017) Indikatoren für ein kommunales Gleichstellungsmonitoring - Wiener Gleichstellungsmonitor. In: Wroblewski, AngelaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1233-4409; Kelle, Udo and Reith, Florian, (eds.) Gleichstellung messbar machen: Grundlagen und Anwendungen von Gender- und Gleichstellungsindikatoren. Wiesbaden, Heidelbrg: Springer VS, pp. 191-209. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13237-8_10

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Dibiasi, AnnaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1182-8087 (2015) Frauenberufe - Männerberufe. Ursachen und Wirkungen der beruflichen Segregation in Österreich und Wien. In: MA57 Frauenabteilung der Stadt Wien, (ed.) Trotz Arbeit arm. Frauen und Segregation am Arbeitsmarkt. Frauen.Wissen.Wien (2). Wien: MA57 - Frauenabteilung der Stadt Wien., pp. 41-99.

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Dibiasi, AnnaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1182-8087 (June 2017) Gleichstellungsbericht Wien Holding 2016. [Research Report] 42 p.

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564; Dibiasi, AnnaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1182-8087 and Schönpflug, KarinORCID: https://orcid.org/0000-0002-6511-9817 (2017) Wiener Gleichstellungsmonitor 2016. Wien: Stadt Wien MA 57. 423 p.

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Kreimer, Margarete (2017) The Impact of the Vocational Education System on Occupational Gender Segregation in Austria. European Conference on Politics and Gender, 8-10 June 2017, University of Lausanne, Switzerland.

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Lassnigg, Lorenz (February 2018) Geschlechtersegregationen in der Bildung. Empirische Grundlagen zur Weiterentwicklung von Genderindikatoren und Maßnahmen in der WIST. [Research Report] 43 p.

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 (July 2016) Gleichstellungsbericht Tirol 2016 Frauen und Männer in Tirol — Regionalanalyse. [Research Report] 49 p.

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Wagner, Elfriede (February 2016) Gleichstellungsbericht Tirol - Frauen und Männer in Tirol. [Research Report] 127 p.

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Wroblewski, AngelaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1233-4409 (2018) Soziale Mobilität von Frauen und Männern - Einflussfaktoren und Grenzen der Aufstiegschancen. In: Bacher, Johann; Haller, Max; Höllinger, Franz; Prantner, Dimitri and Verwiebe, Rolan, (eds.) Sozialstruktur und Wertewandel in Österreich - Trends von 1986 - 2016. VS Springer, pp. 159-176. https://doi.org/10.1007/978-3-658-21081-6_8

Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564; Wroblewski, AngelaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1233-4409 and Kiessling, Stephanie (2014) Wiener Gleichstellungsmonitor 2013. Wien: Stadt Wien - Magistratsabteilung 57 Frauenabteilung der Stadt Wien. 315 p.

Lutz, Hedwig; Juen, Isabella; Köpping, MariaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7221-2430; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564; Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Lechner, Ferdinand; Reichert, Helga and Sorger, Claudia (August 2019) Das Operationelle Programm Beschäftigung des Europäischen Sozialfonds – Österreich 2014-2020. Bericht der Begleitenden Evaluierung zu Konzeption und Umsetzung. [Research Report] 184 p.

Lutz, Hedwig; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Sticker, Ana (October 2018) Back to the Future – Beschäftigung: Innovative Beschäftigungsprojekte für junge Mindestsicherungsbeziehende in Wien (Bericht der begleitenden Evaluierung zu Konzeption und Umsetzung im Zeitraum Oktober 2016 bis März 2018). [Research Report] 132 p.

Löffler, Roland; Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Ryssevik, Jostein and Skjervheim, Øivind (July 2020) Applied Methods of Impact Assessment. Final report TCA Showing and Identifying Impact of Erasmus+ on EU and National Level – Adult Education. [Research Report] 76 p.

M

Mayrhofer, Lisa; Oberwimmer, Konrad; Toferer, Bettina; Neubacher, Maria; Freunberger, Roman; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Baumegger, David (2019) Indikatoren C: Prozesse des Schulsystems. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 123-196. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-C

Muttarak, Raya; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Gallus, Silvano (2015) Smoking ban in Austria: a long overdue step but still a lot to be done. The Lancet, 385 (9972), pp. 941-942. https://doi.org/10.1016/S0140-6736%2815%2960521-9

Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959; Kalleitner, Fabian; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Kittel, Bernhard (2018) Raschere Arbeitsmarktintegration durch Information und Reflexion? Ein Feldexperiment auf Basis des „Nudge“- Ansatzes. ESPAnet Austria 2018, 5-6 April 2018, Johannes Kepler Universität Linz.

Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Kittel, Bernhard (2017) Less Supervision, More Satisficing? Comparing Completely Self-Administered Web-Surveys and Interviews Under Controlled Conditions. Statistics, Politics and Policy, 8 (1), pp. 13-28. https://doi.org/10.1515/spp-2017-0005

Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Kittel, Bernhard (2018) Reaching the unreachables: A panel survey among unemployed young adults in Austria and recommendations on how to decrease nonresponse and attrition. Österreichische Zeitschrift für Politikwissenschaft, 47 (2), pp. 35-48. https://doi.org/10.15203/ozp.2029.vol47iss2

N

Neubacher, Maria; Freunberger, Roman; Schreiner, Claudia; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Oberwimmer, Konrad; Höller, Iris; Mayrhofer, Lisa; Baumegger, David; Steiger, Alexander; Gurtner-Reinthaler, Saya, et al. (2019) Indikatoren D: Output – Ergebnisse des Schulsystems. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 197-269. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-D.2

O

Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, eds. BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, ed. (2019) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. . Graz: Leykam 330 p.

Oberwimmer, Konrad; Baumegger, David and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2019) Indikatoren A: Kontext des Schul- und Bildungswesens. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. (1). Graz: Leykam, pp. 25-48. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-A

Oberwimmer, Konrad; Bruneforth, Michael; Siegle, Thilo; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz; Schmich, Juliane; Gumpoldsberger, Harald; Salchegger, Silvia; Wallner-Paschon, Christina; Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464, et al. (2016) Indikatoren D: Output - Ergebnisse des Schulsystems. In: Bruneforth, Michael; Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Schreiner, Claudia and Breit, Simone, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2015, Band 1. Graz: Leykam, pp. 129-194. https://doi.org/10.17888/nbb2015-1-D.3

P

Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 (2019) Early School Leaving in Biographical and Discoure Perspective. In: Vryonides, Marios; Sharonova, Svetlana and Sokolova, Natalya, (eds.) Culture and Education: Social Transformations and Multicultural Communication. Proceedings of the Middle-Term Conference RC04 Sociology of Education ISA. Moskau: RUDN University Press, pp. 283-289. https://doi.org/10.22363/09669-2019-283-289

Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 (2017) Früher Bildungsabbruch von Jugendlichen – biografische Perspektive. ExperInnen-Input im Rahmen des bundesweiten Erfahrungsaustausches, Koordinationsstelle Lehrlings- u. Lehrbetriebscoaching, WKÖ, Wien, 27 Sep 2017, Wien.

Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974; Baumegger, David; Juen, Isabella; Köpping, MariaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7221-2430; Lassnigg, Lorenz; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Zielinska, Irina (May 2019) One Step Forward, Two Steps Back. Inwiefern lässt sich in der Entwicklung der Qualität von Erwerbsarbeit in Österreich von 2005 bis 2015 ein sozialer Fortschritt erkennen? [Research Report] 184 p.

Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 and Metzler, Barbara (July 2018) Über ein Nicht-Wissen aus konkreten Vorstellungen. Ergebnisse der Fokusgruppenstudie aus dem Erasmus+ Projekt „Basisbildung und Öffentlichkeit“. [Research Report] 43 p.

Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 and Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2017) Benachteiligungen überwinden? Bedeutung, Wirksamkeit und Grenzen der LLL-Leitlinien in der ESF-Kurspraxis. In: Niedermair, Gerhard, (ed.) Berufliche Benachteiligtenförderung. Theoretische Einsichten, empirische Befunde und aktuelle Maßnahmen. Schriftenreihe für Berufs- und Betriebspädagogik (10). Linz: Trauner Verlag, pp. 267-289.

S

Scherbov, Sergei and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2018) Handgrip Strength and Remaining Years of Life: Defining a Threshold Below Which a Weak Grip Starts to Substantially Increase Mortality Risks. Asian Population Association Conference 2018, 11-14 July 2018, Shanghai University.

Scherer, Stefani and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2007) Work and Family in Conflict? The Impact of Work Demands on Family Life. In: Gallie, Duncan, (ed.) Employment Regimes and the Quality of Work. Oxford: Oxford University Press, pp. 137-178. https://doi.org/10.1093/acprof%3Aoso%2F9780199230105.003.0005

Schuck, Bettina and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2018) Does Intergenerational Educational Mobility Shape the Well-Being of Young Europeans? Evidence from the European Social Survey. Social Indicators Research, 139 (3), pp. 1237-1255. https://doi.org/10.1007/s11205-017-1753-7

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2014) Aging Workers and the Quality of Life. In: Michalos, Alex C., (ed.) Encyclopedia of Quality of Life and Well-Being Research. Dordrecht: Springer Science+Business Media, pp. 111-116. https://doi.org/10.1007/978-94-007-0753-5_58

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2013) Economic Downturn and Work Motivation. In: Gallie, Duncan, (ed.) Economic Crisis, Quality of Work, and Social Integration. Oxford: Oxford University Press, pp. 195-228. https://doi.org/10.1093/acprof%3Aoso%2F9780199664719.003.0008

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2008) How Many Hours Would You Want to Work a Week? Job Quality and the Omitted Variables Bias in Labour Supply Models: A Longitudinal Analysis of Working Time Preference Change. SOEPpapers 121, 29 p. https://doi.org/10.2139/ssrn.1240313

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2019) Intergenerational educational mobility and health satisfaction across the life course: Does the long arm of childhood conditions only become visible later in life? Social Science & Medicine, 242, p. 112603. https://doi.org/10.1016/j.socscimed.2019.112603

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2018) Man ist immer nur so alt wie man sich fühlt: Subjektives Alter als Gesundheitsindikator. Plattform für Umfragen, Methoden und empirische Analysen (PUMA): Abschlusssymposium 2018, 12.10.2018, Universität Wien.

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2015) Population Aging at Cross-Roads: Diverging Secular Trends in Average Cognitive Functioning and Physical Health in the Older Population of Germany. PLOS ONE, 10 (8), e0136583. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0136583

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2009) Reported Levels of Time-based and Strain-based Conflict Between Work and Family Roles in Europe: A Multilevel Approach. Social Indicators Research, 93 (3), pp. 469-488. https://doi.org/10.1007/s11205-008-9436-z

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2014) Retirement Effects, Quality of Life. In: Michalos, Alex C., (ed.) Encyclopedia of Quality of Life and Well-Being Research. Dordrecht: Springer Science+Business Media, pp. 5555-5559. https://doi.org/10.1007/978-94-007-0753-5_2159

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2016) Strong or Weak Handgrip? Normative Reference Values for the German Population across the Life Course Stratified by Sex, Age, and Body Height. PLOS ONE, 11 (10), e0163917. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0163917

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Berghammer, Caroline and Haas, Barbara (2016) Contextualizing the Education Effect on Women's Employment: A Cross-National Comparative Analysis. Journal of Marriage and Family, 78 (1), pp. 246-261. https://doi.org/10.1111/jomf.12256

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Haas, Barbara (2012) Advances in explaining women's employment patterns. Socio-Economic Review, 10 (2), pp. 343-367. https://doi.org/10.1093/ser%2Fmwr039

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Haas, Barbara (2010) Begrenzte Wahl – Gelegenheitsstrukturen und Erwerbsmuster in Paarhaushalten im europäischen Vergleich. KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 62 (2), pp. 247-276. https://doi.org/10.1007/s11577-010-0103-4

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Haas, Barbara (2009) Ideals or compromises? The attitude-behaviour relationship in mothers' employment. Socio-Economic Review, 7 (4), pp. 639-668. https://doi.org/10.1093/ser%2Fmwp015

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Haas, Barbara (2018) Too much or too little work? Couples’ actual and preferred employment patterns and work hours mismatches in Europe. Journal of Family Research, 30 (3), pp. 269-292. https://doi.org/10.3224/zff.v30i3.03

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Kohli, Martin (2017) You Can't Always Get What You Want: Actual and Preferred Ages of Retirement in Europe. Ageing and Society, 37 (2), pp. 352-385. https://doi.org/10.1017/S0144686X15001130

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Mühlböck, Monika and Kittel, Bernhard (April 2015) Jung und auf der Suche nach Arbeit in Wien: Eine deskriptive Analyse von AMS-Zugängen im Alter von 18 bis 28 Jahren. Endbericht Modul 1. [Research Report] 129 p.

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Pichler, Florian (2015) Trends in Work Stress and Exhaustion in Advanced Economies. Social Indicators Research, 121 (1), pp. 215-239. https://doi.org/10.1007/s11205-014-0633-7

Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Schuck, Bettina (2018) Intergenerational Social Mobility and Health across the Life Course: Does the Long Arm of Childhood Conditions Become Visible Only in Later Life? European Population Conference, 6-9 June 2018, Vrije Universiteit Brussel.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2019) Bildungsarmut - Ein unterschätztes Problem. In: IHS Blog, 4 March 2019 [Blog Post]

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2019) Bildungsarmut - Ursachen und Lösungsansätze. In: IHS Blog, 11 April 2019 [Blog Post]

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2018) From Equality of Opportunity to Exclusion: A Social Progress in and by Education? ECER - European Conference on Educational Research 2018, 4th-7th September 2018, Free University Bolzano.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2020) No Child left behind? In Zeiten von Corona leichter gesagt als getan! In: IHS Blog, 10 April 2020 [Blog Post]

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2017) Social Progress in and by Education. Concept & Empirical Findings. ISQOLS 15th Annual Conference, 28th - 30th September 2017, Innsbruck. 7 p.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2017) Von der Chancengleichheit zur Ausgrenzung. Ein sozialer Fortschritt im Bildungssystem? Eine theoretische und empirische Aufarbeitung. Doctoral thesis, Universität Wien. 238 p.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2019) Von der Chancengleichheit zur Ausgrenzung: ein sozialer Fortschritt durch Bildung?: Eine theoretische und empirische Aufarbeitung. Internationale Hochschulschriften (667). Münster: Waxmann. 266 p.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2017) “…und raus bist Du!" Der frühe Bildungsabbruchin Österreich: Eine faktenbasierte Grundlage für die Ausbildung bis 18. Fachtagung Wiener Ausbildungsgarantie im Fokus – Standortbestimmung der Ausbildung bis 18 in Wien, 02 May 2017, Marx-Palast, Wien.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Egger-Steiner, Michaela and Baumegger, David (June 2018) Evaluation der Bildungsmaßnahmen für junge Flüchtlinge im Bereich Erwachsenenbildung. [Research Report] 109 p.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Köpping, MariaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7221-2430; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 (2020) COVID-19 LehrerInnenbefragung - Zwischenergebnisse: Was tun, damit aus der Gesundheitskrise nicht auch eine Bildungskrise wird? In: IHS Blog, 22 May 2020 [Blog Post]

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Köpping, MariaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7221-2430; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 (2020) COVID19 und Home-Schooling: Folgt aus der Gesundheits- nun auch eine Bildungskrise? Wien erforscht Corona, 10.09.2020. 6 p.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Köpping, MariaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7221-2430; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 (2020) Covid-19, Distance-Schooling und soziale Ungleichheit. In: in_progress Blog, 13 November 2020 [Blog Post]

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 and Lassnigg, Lorenz (April 2019) Selektion, Dropout und früher Bildungsabbruch. IHS Policy Brief 2/2019, 22 p.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 and Kulhanek, AndreaORCID: https://orcid.org/0009-0008-5201-665X (June 2018) Integrationschancen und Ausgrenzungsrisiken von formal Geringqualifizierten in Ausbildung, Beschäftigung und Gesellschaft. Theorie und empirische Evidenz. [Research Report] 88 p.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564; Davoine, ThomasORCID: https://orcid.org/0000-0002-5941-0798; Forstner, SusanneORCID: https://orcid.org/0000-0002-5411-4068; Juen, Isabella; Köpping, MariaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7221-2430; Sticker, Ana; Litschel, Veronika; Löffler, Roland, et al. (2019) AusBildung bis 18. Wissenschaftliche Begleitung der Implementierung und Umsetzung des Ausbildungspflichtgesetzes. [Research Report] 391 p.

T

Tosun, Jale; Arco-Tirado, José L.; Caserta, Maurizio; Cemalcilar, Zeynep; Freitag, Markus; Hörisch, Felix; Jensen, Carsten; Kittel, Bernhard; Littvay, Levente; Lukeš, Martin, et al. (2019) Perceived economic self-sufficiency: a country- and generation-comparative approach. European Political Science, 18 (3), pp. 510-531. https://doi.org/10.1057/s41304-018-0186-3

V

Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2019) Profil der Lehrkräfte und Schulen der Sekundarstufe I: Kommentar zu Kapitel 2. In: Schmich, Juliane and Itzlinger-Bruneforth, Ursula, (eds.) Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation und Entwicklung (BIFIE), (ed.) TALIS 2018. Rahmenbedingungen des schulischen Lehrens und Lernens aus Sicht von Lehrkräften und Schulleitungen im internationalen Vergleich. 1. Graz: Leykam, pp. 37-38. https://doi.org/10.17888/talis2018-1

Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2018) The institutional conditions of inequality in credential and skill attainment and their impact on occupational placement. Research in Social Stratification and Mobility, 55, pp. 13-24. https://doi.org/10.1016/j.rssm.2018.03.005

Vogtenhuber, Stefan; Baumegger, David and Lassnigg, Lorenz (November 2017) Arbeitskräfteangebot und Nachfrage: Verdrängung durch Bildungsexpansion? [Research Report] 62 p.

Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Baumegger, David and Lassnigg, Lorenz (July 2017) Systematik des NBB-Indikatorenbandes (Expertise). [Research Report] 18 p.

Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Baumegger, David and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2019) Indikatoren F: Outcome – Wirkungen des Schulsystems. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 295-319. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-F

Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959 and Kittel, Bernhard (2017) Is there hiring discrimination against young unemployed job seekers in Vienna? Evidence from administrative data. Ethnic inequality in the labour market: Cross-national perspectives and causal analysis, 28-29 Sept 2017, University of Amsterdam.

Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959 and Kittel, Bernhard (2017) Junge Arbeitslose in Wien. Teilnahme und Nichtteilnahme an Maßnahmen der aktiven Arbeitsmarktpolitik. ESPAnet Austria, 1.Forschungskonferenz Sozialpolitik, 20-21 April 2017, WU Wien.

W

Wroblewski, AngelaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1233-4409 (October 2016) Unterstützungsangebote für Studierende mit Behinderung oder chronischer Erkrankung. Qualitativer Teil der Zusatzstudie zur Studierenden-Sozialerhebung 2015. [Research Report] 114 p.

This list was generated on Tue Nov 5 17:53:47 2024 CET.