Industrie 4.0 und Digitalisierung – Szenarien zur Rolle von Bildung

Lassnigg, Lorenz (2019) Industrie 4.0 und Digitalisierung – Szenarien zur Rolle von Bildung. In: IHS Blog, 14 January 2019 [Blog Post]

Full text not available from this repository.

Abstract

Mit dem technischen Wandel, und vor allem mit der verstärkten „disruptiven“ Digitalisierung hat das Bildungswesen eine neue gesellschaftliche Rolle bekommen. War es über Jahrhunderte darauf ausgerichtet, die Jugend auf die bestehende Gesellschaft vorzubereiten, soll es sie nun zunehmend auf eine zukünftige Gesellschaft vorbereiten, von der allen Beteiligten unklar ist wie sie aussehen wird.

Technological change, especially the disruptive process of digitalisation has allocated a new role to the educational system. Over the past centuries it was designed to prepare the youth for the existing society - today it is supposed to prepare them for a future society that is yet unknown to all those involved.

Item Type: Blog Post
Research Units: Former Research Units (until 2020) > in_Equality and Education
Current Research Groups > IHS general publications
Current Research Groups > Education and Employment
Related URLs:
Date Deposited: 20 Oct 2020 10:48
Last Modified: 09 Jun 2022 09:58
URI: https://irihs.ihs.ac.at/id/eprint/5468

Actions (login required)

View Item View Item