Vogtenhuber, Stefan
2024
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959 (2024) The lasting earnings losses of COVID-19 short-time work. Research in Social Stratification and Mobility, 89, 100889. https://doi.org/10.1016/j.rssm.2024.100889
Lassnigg, Lorenz; Juen, Isabella and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2024) Finanzierung und Beteiligung in der Erwachsenen- und Weiterbildung 2009 bis 2018. Österreich im Vergleich. Magazin erwachsenenbildung.at. Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs (51), pp. 51-62.
2023
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2023) Soziale Herkunft, Leistung und Aspiration beim Übergang nach der Mittelschule in den Wiener Bezirken. Social background, achievement and aspiration in the transition after middle school in the districts of Vienna. Österreichische Zeitschrift für Soziologie, 48 (3), pp. 451-461. https://doi.org/10.1007/s11614-023-00546-y
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959 (2023) Got used to make less: the lasting earnings losses of COVID-19 short-time work. SocArXiv https://doi.org/10.31235/osf.io%2Fp2qvh
Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959; Titelbach, Gerlinde; Brunner, Sebastian and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (March 2023) Analyse des Fachkräftebedarfs in Österreich anhand ökonomischer Knappheitsindikatoren. [Research Report] 152 p.
Pohler, Nina; Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959; Langer, Veronika; Gussenbauer, Johannes; Baumgartner, Katrin; Brunner, Sebastian; Titelbach, Gerlinde and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2023) Entwicklung eines Fachkräftebedarfsscreenings für Österreich. Endbericht 2023. [Research Report] 61 p.
2022
Breznau, Nate; Rinke, Eike Mark; Wuttke, Alexander; Nguyen, Hung H. V.; Adem, Muna; Adriaans, Jule; Alvarez-Benjumea, Amalia; Andersen, Henrik K.; Auer, Daniel; Azevedo, Flavio, et al. (2022) Observing many researchers using the same data and hypothesis reveals a hidden universe of uncertainty. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS), 119 (44), article 2203150119. https://doi.org/10.1073/pnas.2203150119
Juen, Isabella; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Lassnigg, Lorenz (2022) Erwachsenen- und Weiterbildung in Österreich: Ein Überblick. In: in_progress Blogpost, 1 March 2022 [Blog Post]
Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Siegert, Christina and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2022) The impact of the COVID-19 pandemic on the employment situation and financial well-being of families with children in Austria: Evidence from the first ten months of the crisis. Journal of Family Research, 34 (1), pp. 193-220. https://doi.org/10.20377/jfr-721
2021
Titelbach, Gerlinde; Fink, MarcelORCID: https://orcid.org/0000-0001-9618-0314 and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (December 2021) Dequalifizierung am Wiener Arbeitsmarkt. [Research Report] 135 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959 (November 2021) The COVID-19 jobs crisis in Austria: Short-time work and employment recovery. Factsheet. Vienna: Institute for Advanced Studies and University of Vienna, Dept. of Sociology, 8 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Juen, Isabella and Lassnigg, Lorenz (June 2021) Finanzierung von Erwachsenen- und Weiterbildung in Österreich und in ausgewählten Vergleichsländern. [Research Report] 138 p.
Halla, Martin; Bodi-Fernandez, Otto; Hummer, Michael and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2021) Leben mit Corona. Daten, Daten, Daten - aber woher? [Image, Audio or Video]
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Mühlböck, Monika and Kittel, Bernhard (2021) The impact of occupational structures on ethnic and gendered employment gaps: An event history analysis using social security register data. PLOS ONE, 16 (4), e0250398. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0250398
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Siegert, Christina (2021) Virtuelles Mediengespräch. Ein Jahr Corona-Pandemie: Wie sich die Krise auf die Erwerbsstruktur und die finanzielle Lage von Familien auswirkt. [Image, Audio or Video]
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 and Schnabl, AlexanderORCID: https://orcid.org/0000-0003-1100-5010 (March 2021) Potenziale der höheren Berufsbildung. Analyse der volkswirtschaftlichen Effekte durch die Einführung des berufspraktischen Bildungssystems. [Research Report] 80 p.
Oberwimmer, Konrad; Zintl, Ramona; Juen, Isabella and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2021) Indikatoren A: Kontext des Schul- und Bildungswesens. In: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung (BMBWF), (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2021, Teil 2 - Bildungsindikatoren. Wien: Institut des Bundes für Qualitätssicherung im österreichischen Bildungswesen (IQS), pp. 158-193. https://doi.org/10.17888/NBB2021-2-A
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Juen, Isabella; Zintl, Ramona; Aschauer, Doris; Hafner, Tobias and Oberwimmer, Konrad (2021) Indikatoren B: Input - Personelle und finanzielle Ressourcen. In: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung (BMBWF), (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2021, Teil 2 - Bildungsindikatoren. Wien: Institut des Bundes für Qualitätssicherung im österreichischen Bildungswesen (IQS), pp. 194-248. https://doi.org/10.17888/NBB2021-2-B
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2021) Registerbasierte Erwerbsverläufe in der COVID-19 Pandemie in Österreich. Web application, version 1.
2020
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2020) Wie hat sich die Beschäftigungsqualität in Österreich entwickelt? [Image, Audio or Video]
Giesecke, Susanne; Lassnigg, Lorenz; Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Schartinger, Doris; Leitner, Karl-Heinz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Kalcik, Robert (October 2020) Prospective Report on the Future of Social Innovation in Education. Executive Summary. [Research Report] 56 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2020) Labour migration from East to West: The example of foreign workers in Austria. International Centre for Migration Policy Development (ICMPD)Vienna
2019
Breznau, Nate; Rinke, Eike Mark; Wuttke, Alexander; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (August 2019) The Crowdsourced Replication Initiative: Investigating Immigration and Social Policy Preferences using MetaScience. Executive Report. [Research Report] 36 p. https://doi.org/10.31235/osf.io%2F6j9qb
Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974; Baumegger, David; Juen, Isabella; Köpping, MariaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7221-2430; Lassnigg, Lorenz; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Zielinska, Irina (May 2019) One Step Forward, Two Steps Back. Inwiefern lässt sich in der Entwicklung der Qualität von Erwerbsarbeit in Österreich von 2005 bis 2015 ein sozialer Fortschritt erkennen? [Research Report] 184 p.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2019) Financing and institutions as key elements of the future of adult education. Disciplinary struggles about empirical observations. In: Heikkinen, Anja; Pätäri, Jenni and Molzberger, Gabriele, (eds.) Disciplinary Struggles in Education. Tampere University Press, pp. 239-259.
Oberwimmer, Konrad; Baumegger, David and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2019) Indikatoren A: Kontext des Schul- und Bildungswesens. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. (1). Graz: Leykam, pp. 25-48. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-A
Lassnigg, Lorenz; Mayrhofer, Lisa; Baumegger, David; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Weber, Christoph; Aspetsberger, Ruth; Kemethofer, David; Schmich, Juliane and Oberwimmer, Konrad (2019) Indikatoren B: Input – Personelle und finanzielle Ressourcen. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 49-121. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-B.2
Mayrhofer, Lisa; Oberwimmer, Konrad; Toferer, Bettina; Neubacher, Maria; Freunberger, Roman; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Baumegger, David (2019) Indikatoren C: Prozesse des Schulsystems. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 123-196. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-C
Neubacher, Maria; Freunberger, Roman; Schreiner, Claudia; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Oberwimmer, Konrad; Höller, Iris; Mayrhofer, Lisa; Baumegger, David; Steiger, Alexander; Gurtner-Reinthaler, Saya, et al. (2019) Indikatoren D: Output – Ergebnisse des Schulsystems. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 197-269. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-D.2
Baumegger, David; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Oberwimmer, Konrad (2019) Indikatoren E: Übergang aus dem Schulsystem in die Arbeitswelt. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 271-294. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-E
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Baumegger, David and Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 (2019) Indikatoren F: Outcome – Wirkungen des Schulsystems. In: Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, (eds.) BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, (ed.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1. Graz: Leykam, pp. 295-319. https://doi.org/10.17888/nbb2018-1-F
Oberwimmer, Konrad; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Schreiner, Claudia, eds. BIFIE Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation & Entwicklung des österreichischen Schulwesens, ed. (2019) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2018, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. . Graz: Leykam 330 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2019) Profil der Lehrkräfte und Schulen der Sekundarstufe I: Kommentar zu Kapitel 2. In: Schmich, Juliane and Itzlinger-Bruneforth, Ursula, (eds.) Bundesinstitut für Bildungsforschung, Innovation und Entwicklung (BIFIE), (ed.) TALIS 2018. Rahmenbedingungen des schulischen Lehrens und Lernens aus Sicht von Lehrkräften und Schulleitungen im internationalen Vergleich. 1. Graz: Leykam, pp. 37-38. https://doi.org/10.17888/talis2018-1
2018
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 (November 2018) Erwerbstätigkeit von Flüchtlingen: Integrationsregime, Arbeitsmarktbedingungen und Charakteristika der Herkunftsländer. Former Series > Working Paper Series > IHS Sociological Series 122, 48 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2018) The institutional conditions of inequality in credential and skill attainment and their impact on occupational placement. Research in Social Stratification and Mobility, 55, pp. 13-24. https://doi.org/10.1016/j.rssm.2018.03.005
2017
Vogtenhuber, Stefan; Baumegger, David and Lassnigg, Lorenz (November 2017) Arbeitskräfteangebot und Nachfrage: Verdrängung durch Bildungsexpansion? [Research Report] 62 p.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2017) ‚Dicke Luft und dünnes Eis‘ – Bildungspolitik, Governance und soziologische Wissensproduktion. Governance von Bildung - Soziale Konstruktion von Bildungswirklichkeiten in Schule, Berufsbildung, Hochschule und Erwachsenenbildung, 10-11 Nov 2017, Basel.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959 and Kittel, Bernhard (2017) Is there hiring discrimination against young unemployed job seekers in Vienna? Evidence from administrative data. Ethnic inequality in the labour market: Cross-national perspectives and causal analysis, 28-29 Sept 2017, University of Amsterdam.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2017) Financing and institutions as key elements of the future of adult education – some empirical observations. ECER 2017, Copenhagen, 22-25 Aug 2017, Copenhagen.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Baumegger, David and Lassnigg, Lorenz (July 2017) Systematik des NBB-Indikatorenbandes (Expertise). [Research Report] 18 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959 and Kittel, Bernhard (2017) Junge Arbeitslose in Wien. Teilnahme und Nichtteilnahme an Maßnahmen der aktiven Arbeitsmarktpolitik. ESPAnet Austria, 1.Forschungskonferenz Sozialpolitik, 20-21 April 2017, WU Wien.
Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840; Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Kittel, Bernhard (March 2017) Jung und auf der Suche nach Arbeit in Wien: Beschreibung des JuSAW-Paneldatensatzes und Analysen von Verläufen zwischen den beiden Umfragezeitpunkten. Endbericht Modul 2. [Research Report] 190 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Hartl, Jakob (February 2017) Status Attainment of Young Workers in 21 Countries: The influence of skill formation and economic coordination on the effectiveness of educational credentials and worker skills. Former Series > Working Paper Series > IHS Sociological Series 117, 25 p.
Hofer, Helmut; Titelbach, Gerlinde and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2017) Polarisierung am österreichischen Arbeitsmarkt? Wirtschaft und Gesellschaft, 43 (3), pp. 379-404.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2017) VET Producing Second Class Citizens? Comparative Analyses of the VET and Tertiary Education Nexus. In: Marhuenda-Fluixá, Fernando, (ed.) Vocational Education beyond Skill Formation. Studies in Vocational and Continuing Education (15). Bern: Peter Lang, pp. 411-434. https://doi.org/10.3726/b11500
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Baumegger, David (2017) Überqualifikation und Verdrängung am österreichischen Arbeitsmarkt im Zeitverlauf. Wirtschaft und Gesellschaft : wirtschaftspolitische Zeitschrift der Kammer für Arbeiter und Angestellte für Wien, 43 (4), pp. 535-568.
2016
Littig, Beate; Pollak, Johannes; Grand, PeterORCID: https://orcid.org/0000-0002-8994-693X; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564; Segert, Astrid; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Wagner, Elfriede (January 2016) European Social Survey - Welle 7. Tabellenband Österreich. [Research Report] 99 p.
Lassnigg, Lorenz; Bruneforth, Michael and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2016) Ein pragmatischer Zugang zu einer Policy-Analyse: Bildungsfinanzierung als Governance-Problem in Österreich. In: Bruneforth, Michael; Eder, Ferdinand; Krainer, Konrad; Schreiner, Claudia; Seel, Andrea and Spiel, Christiane, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2015, Band 2: Fokussierte Analysen bildungspolitischer Schwerpunktthemen. Graz: Leykam, pp. 305-351. https://doi.org/10.17888/nbb2015-2
Bruneforth, Michael; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz; Oberwimmer, Konrad; Gumpoldsberger, Harald; Feyerer, Ewald; Siegle, Thilo; Toferer, Bettina; Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464; Peterbauer, Jakob, et al. (2016) Indikatoren C: Prozessfaktoren. In: Bruneforth, Michael; Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Schreiner, Claudia and Breit, Simone, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2015, Band 1. Graz: Leykam, pp. 71-128. https://doi.org/10.17888/nbb2015-1-C.3
Oberwimmer, Konrad; Bruneforth, Michael; Siegle, Thilo; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz; Schmich, Juliane; Gumpoldsberger, Harald; Salchegger, Silvia; Wallner-Paschon, Christina; Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464, et al. (2016) Indikatoren D: Output - Ergebnisse des Schulsystems. In: Bruneforth, Michael; Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Schreiner, Claudia and Breit, Simone, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2015, Band 1. Graz: Leykam, pp. 129-194. https://doi.org/10.17888/nbb2015-1-D.3
Bruneforth, Michael; Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Schreiner, Claudia and Breit, Simone, eds. (2016) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2015, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. . Graz: Leykam 248 p.
2015
Fink, MarcelORCID: https://orcid.org/0000-0001-9618-0314; Titelbach, Gerlinde; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Hofer, Helmut (December 2015) Gibt es in Österreich einen Fachkräftemangel? Analyse anhand von ökonomischen Knappheitsindikatoren. [Research Report] 144 p.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (May 2015) Challenges in Austrian educational governance revisited. Re-thinking the basic structures. Former Series > Working Paper Series > IHS Sociological Series 107, 69 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2015) Explaining Country Variation in Employee Training: An Institutional Analysis of Education Systems and Their Influence on Training and Its Returns. European Sociological Review, 31 (1), pp. 77-90. https://doi.org/10.1093/esr%2Fjcu083
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Lassnigg, Lorenz (2015) Lesen, Rechnen & Co: Schlüsselkompetenzen Erwachsener. Trendreport (1/2015), pp. 9-11.
Bruneforth, Michael; Chabera, Bernhard; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Lassnigg, Lorenz (2015) OECD Review of Policies to Improve the Effectiveness of Resource Use in Schools: Country Background Report for Austria. [Research Report] 136 p.
Keuschnigg, Christian; Sellner, RichardORCID: https://orcid.org/0000-0001-7519-184X; Ecker, Brigitte; Gassler, Helmut; Hofer, Helmut; Koch, Sebastian P.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3946-7551; Kuschej, Hermann; Lassnigg, Lorenz; Reiner, Christian; Skriner, Edith, et al. (2015) Vision Austria 2050. Advancement through education, research and innovation. Vienna: Verlag Holzhausen GmbH.
2014
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2014) The impact of within country heterogeneity in vocational specificity on initial job matches and job status. Journal of Vocational Behavior, 85 (3), pp. 374-384. https://doi.org/10.1016/j.jvb.2014.08.012
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2014) Das österreichische Modell der Formation von Kompetenzen im Vergleich. In: Statistik Austria, (ed.) Schlüsselkompetenzen von Erwachsenen – Vertiefende Analysen der PIAAC-Erhebung 2011/12. Wien: Statistik Austria, pp. 49-79.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2014) Die berufliche Nutzung mathematischer Kompetenzen: Determinanten der Utilisierung und Effekte auf das Einkommen. In: Statistik Austria, (ed.) Schlüsselkompetenzen von Erwachsenen - Vertiefende Analysen der PIAAC-Erhebung 2011/12. Wien: Statistik Austria, pp. 354-375.
Lassnigg, Lorenz; Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2014) Nutzung von PIAAC für Zielwerte in der Erwachsenenbildungspolitik. Neue Schätzungen über die Zielgruppengröße der Initiative Erwachsenenbildung. Magazin erwachsenenbildung.at. Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs (23), 10:1-13.
Keuschnigg, Christian; Sellner, RichardORCID: https://orcid.org/0000-0001-7519-184X; Ecker, Brigitte; Gassler, Helmut; Hofer, Helmut; Koch, Sebastian P.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3946-7551; Kuschej, Hermann; Lassnigg, Lorenz; Reiner, Christian; Skriner, Edith, et al. (2014) Vision Österreich 2050. Vorsprung durch Bildung, Forschung und Innovation. Verlag Holzhausen GmbH.
2013
Keuschnigg, Christian; Ecker, Brigitte; Gassler, Helmut; Hofer, Helmut; Koch, Sebastian P.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3946-7551; Kuschej, Hermann; Lassnigg, Lorenz; Reiner, Christian; Sellner, RichardORCID: https://orcid.org/0000-0001-7519-184X and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (December 2013) Vision Österreich 2050: Vorsprung durch Bildung, Innovation und Wandel. [Research Report]
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2013) Junge Menschen und der Eintritt in die Arbeitswelt. ESF InSight (3), p. 2.
Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Kuschej, Hermann and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (July 2013) Bildungs- und arbeitsmarktferne Jugendliche in Tirol. [Research Report] 93 p.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2013) Neuere Schätzungen zur öffentlichen und privaten Finanzierung der Erwachsenenbildung in Österreich. REPORT - Zeitschrift für Weiterbildungsforschung, 36 (2), pp. 29-42.
Rothmann, Robert and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2013) Verdächtiges Verhalten und automationsunterstützte soziale Kontrolle: "Intelligente" Videoüberwachung zur Detektion von Kfz-Delikten. Zeitschrift für soziale Probleme und soziale Kontrolle, 24 (2), pp. 271-298.
2012
Rothmann, Robert and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (June 2012) Videoüberwachung, Ereigniserkennung und Automation: Eine sozialwissenschaftliche Machbarkeitsanalyse automationsunterstützter Videoüberwachung in Garagen und Aufzügen. [Research Report] 152 p.
Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Osterhaus, Ingrid (May 2012) Finanzierung von Erwachsenen- und Weiterbildung in Österreich und in ausgewählten Vergleichsländern. [Research Report] 59 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2012) Finanzierung von Erwachsenen- und Weiterbildung in Österreich. Magazin erwachsenenbildung.at. Das Fachmedium für Forschung, Praxis und Diskurs, 17 (2012), 02:1-10.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz; Bruneforth, Michael; Herzog-Punzenberger, Barbara; Auer, Christian; Gumpoldsberger, Harald and Schmich, Juliane (2012) Inputs - Personelle und finanzielle Ressourcen. In: Bruneforth, Michael and Lassnigg, Lorenz, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2012, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. Graz: Leykam, pp. 31-60.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Bruneforth, Michael (2012) Kontext des Schul- und Bildungswesens. In: Bruneforth, Michael and Lassnigg, Lorenz, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2012, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. Graz: Leykam, pp. 15-30.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz; Radinger, Regina and Gurtner-Reinthaler, Saya Maria (2012) Outcome - Wirkungen des Schulsystems. In: Bruneforth, Michael and Lassnigg, Lorenz, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2012, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. Graz: Leykam, pp. 177-194.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz; Gumpoldsberger, Harald; Schwantner, Ursula; Suchan, Birgit; Bruneforth, Michael; Toferer, Bettina; Wallner-Paschon, Christina; Radinger, Regina; Rieß, Cornelia, et al. (2012) Output - Ergebnisse des Schulsystems. In: Bruneforth, Michael and Lassnigg, Lorenz, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2012, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. Graz: Leykam, pp. 111-164.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz; Bruneforth, Michael; Gumpoldsberger, Harald; Toferer, Bettina; Schmich, Juliane; Schwantner, Ursula; Bergmüller, Sylvia and Eder, Ferdinand (2012) Prozessfaktoren. In: Bruneforth, Michael and Lassnigg, Lorenz, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2012, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. Graz: Leykam, pp. 61-110.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz; Knittler, Käthe and Bruneforth, Michael (2012) Übergang aus dem Schulsystem in die Arbeitswelt. In: Bruneforth, Michael and Lassnigg, Lorenz, (eds.) Nationaler Bildungsbericht Österreich 2012, Band 1: Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. Graz: Leykam, pp. 165-176.
2011
Lassnigg, Lorenz; Gottwald, Regina; Hofer, Helmut; Kuschej, Hermann; Zaussinger, SarahORCID: https://orcid.org/0009-0007-3122-2684; Brucker, Anja; Fochler, Georg; Heil, Erich; Neugschwentner, Martina; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481, et al. (June 2011) Evaluierung der Bildungskarenz 2000-2009: Materialband ; Studie im Auftrag des Bundesministeriums für Arbeit, Soziales und Konsumentenschutz (bmask). [Research Report] 112 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2011) Aktive Arbeitsmarktpolitik für Jugendliche in Oberösterreich. WISO - Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift, 34 (2), pp. 49-63.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2011) Die Rentabilität von Bildung in Österreich - Aktuelle Befunde zu individuellen Erträgen von Bildungsinvestitionen. In: Arbeiterkammer Wien, ÖGB, (eds.) Tagungsband der Veranstaltungsreihe "Chance Weiterbildung" 2008/2009. Wien: Kammer für Arbeiter und Angestellte Wien, pp. 11-17.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2011) Effekte von Unter- und Überqualifikation auf die berufliche Weiterbildungsaktivität: Beiträge zur Berufsbildungsforschung. In: Markowitsch, Jörg; Gruber, Elke; Lassnigg, Lorenz and Moser, Daniela, (eds.) Turbulenzen auf Arbeitsmärkten und in Bildungssystemen. Innovationen in der Berufsbildung (7). Innsbruck: StudienVerlag, pp. 252-276.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2011) Monitoring of Qualifications and Employment in Austria: an empirical approach based on the labour force survey. Research in Comparative and International Education, 6 (3), pp. 300-315. https://doi.org/10.2304/rcie.2011.6.3.300
2010
Vogtenhuber, Stefan; Gottwald, Regina and Lassnigg, Lorenz (November 2010) Evaluierung von Beschäftigungsmaßnahmen für Jugendliche in Oberösterreich. [Research Report] 122 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Gottwald, Regina; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 (September 2010) Evaluierung arbeitsmarktpolitischer Maßnahmen und Förderungen für Jugendliche in Tirol: Projektbericht ; Studie im Auftrag des beschäftigungspakt tirol. [Research Report] 216 p.
Vogtenhuber, Stefan; Pessl, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564 and Gottwald, Regina (June 2010) Evaluierung: Berufskundliche Hauptschulkurse für Jugendliche in Tirol ; Studie im Auftrag des beschäftigungspakt tirol. [Research Report] 57 p.
Blauensteiner, Philipp; Kampel, Martin; Musik, Christoph and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2010) A Socio-Technical Approach for Event Detection in Security Critical Infrastructure. Intl. Workshop on Socially Intelligent Surveillance and Monitoring (SISM 2010) in conjunction with IEEE Intl. Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR 2010), San Francisco, CA, USA, June 2010.
Blauensteiner, Philipp; Musik, Christoph; Kampel, Martin and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2010) Ereigniserkennung in Bankfilialen: Ein sozio-technischer Ansatz. In: Seböck, Walter and Huber, Edith, (eds.) "Sicherheitsforschung - Eine Notwendigkeit für Prävention". 8. Sicherheits-Konferenz Krems. Österreichische Computer-Gesellschaft: Books_372ocg.at (275). Wien: Österreichische Computer Gesellschaft, pp. 97-111.
2009
Brandstetter, Genoveva; Fingerlos, Astrid; Luomi-Messerer, Karin; Prokopp, Monika; Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (November 2009) National VET Research Report Austria. [Research Report] 72 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Lassnigg, Lorenz and Wagner, Elfriede (2009) Financing, support and participation in further learning in Austria - a comparative perspective. ECER Conference, VETNET, Vienna.
Lassnigg, Lorenz; Leitner, AndreaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7440-3564; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Wagner, Elfriede (May 2009) Standortfaktor Qualifikation - Wien: Modul 1: Die Seite der Erwerbskräfte ; Studie im Auftrag des waff und der AK-Wien. [Research Report] 141 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2009) Bildungs- und Weiterbildungserträge in Österreich. In: Lassnigg, Lorenz; Babel, Helene; Gruber, Elke and Markowitsch, Jörg, (eds.) Öffnung von Arbeitsmärkten und Bildungssystemen: Beiträge zur Berufsbildungsforschung. Innovationen in der Berufsbildung (6). Innsbruck: StudienVerlag, pp. 378-393.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2009) Bildungsstatistische Kennzahlen. In: Specht, Werner, (ed.) Das Schulsystem im Spiegel von Daten und Indikatoren. Nationaler Bildungsbericht Österreich 2009 (1). Graz: Leykam, pp. 20-55.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2009) Governance-Faktoren, Schülerleistungen und Selektivität der Schulen. In: Schreiner, Claudia and Schwantner, Ursula, (eds.) PISA 2006. Österreichischer Expertenbericht zum Naturwissenschafts-Schwerpunkt. Graz: Leykam, pp. 376-386.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2009) Monitoring of Qualification and Employment in Austria – an empirical approach based on the labour force survey (LFS). “Methods and instruments for the evaluation and monitoring of VET systems”, 10./11.12.2009, Bonn.
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2009) Von Lehrplänen zu Lernergebnissen: Ergebnisorientierte Beschreibung von Qualifikationen des formalen Bildungssystems in Österreich. In: Markowitsch, Jörg, (ed.) Der Nationale Qualifikationsrahmen in Österreich. Beiträge zur Entwicklung. Studies in Lifelong Learning (3). Wien: LIT Verlag, pp. 71-96.
2008
Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Kirchtag, Rafael (December 2008) Lebenslanges Lernen in Österreich: Ausgaben und Entwicklung der Beteiligungsstruktur. [Research Report] 61 p.
Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2008) Development of VET statistics. In: Tritscher-Archan, Sabine and Mayr, Thomas, (eds.) VET Policy Report Austria. Wien:: abf Austria, pp. 65-70.
2007
Lassnigg, Lorenz and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (December 2007) Qualitätsindikatoren für das österreichische Schulwesen: Plan und erste Auswertungen für die Bildungsberichterstattung. [Research Report] 204 p.
Steiner, Peter; Schuster, Julia and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (October 2007) Bildungserträge in Österreich von 1999 bis 2005. [Research Report] 226 p.
Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Steiner, Peter (2007) Finanzierung und Förderung von lebensbegleitendem Lernen in Österreich. In: Arbeiterkammer Wien, (ed.) Weiterbildung und Lebensbegleitendes Lernen. Vergleichende Analysen und Strategievorschläge für Österreich, Materialien für Wirtschaft und Gesellschaft. Materialien zu Wirtschaft und Gesellschaft (102). Arbeiterkammer Wien, pp. 44-69.
2006
Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Steiner, Peter (November 2006) Weiterbildung in Österreich: Finanzierung, Beteiligung und Wirkungen. [Research Report] 149 p.
Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Wagner, Elfriede (June 2006) Anteil ohne positiven Hauptschulabschluss: Machbarkeitsstudie - Abschlussbericht ; Studie im Auftrag des bm:bwk. [Research Report] 69 p.
Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Pellert, Ada and Cendon, Eva (May 2006) Europäischer Qualifikationsrahmen: EQF im Kontext der tertiären Bildung in Österreich. [Research Report] 112 p.
Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Bönisch, Markus; Pichna, Michal and Erkinger, Margot (May 2006) Finanzvergleich von Wirtschaftsuniversitäten in Zürich, Hamburg, Kopenhagen, Prag und Wien: Studie im Auftrag der Wirtschaftsuniversität Wien. [Research Report] 74 p.
Lassnigg, Lorenz; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481; Pellert, Ada and Cendon, Eva (2006) Europäischer Qualifikationsrahmen – EQF im Kontext der tertiären Bildung: Analyse auf der Grundlage eines ausgewählten Ländervergleichs. Wien: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Kultur. 59 p.
2005
Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560; Schmutzer-Hollensteiner, Eva; Bönisch, Markus; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Lassnigg, Lorenz (August 2005) Finanzvergleich von Universitäten in Zürich, München, Darmstadt und Wien: Charts und Tabellen - Basis Deutschland. [Research Report] 70 p.
Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560; Schmutzer-Hollensteiner, Eva; Bönisch, Markus; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Lassnigg, Lorenz (August 2005) Finanzvergleich von Universitäten in Zürich, München, Darmstadt und Wien: Charts und Tabellen - Basis Zürich. [Research Report] 70 p.
Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560; Schmutzer-Hollensteiner, Eva; Bönisch, Markus; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Lassnigg, Lorenz (August 2005) Finanzvergleich von Universitäten in Zürich, München, Darmstadt und Wien: Charts und Tabellen. Basis Wien. [Research Report] 71 p.
Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560; Schmutzer-Hollensteiner, Eva; Bönisch, Markus; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Lassnigg, Lorenz (August 2005) Finanzvergleich von Universitäten in Zürich, München, Darmstadt und Wien: Dokumentation der Bereinigungen. [Research Report] 150 p.
Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560; Schmutzer-Hollensteiner, Eva; Bönisch, Markus; Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 and Lassnigg, Lorenz (August 2005) Finanzvergleich von Universitäten in Zürich, München, Darmstadt und Wien: Ergebnisse. [Research Report] 181 p.
Wroblewski, AngelaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1233-4409 and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (February 2005) Studienbedingungen an Wiener Universitäten. Bestandsaufnahme WS 04/05. [Research Report] 24 p.
Wroblewski, AngelaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1233-4409 and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (February 2005) Studienbedingungen an Wiener Universitäten: Bestandsaufnahme WS 04/05. [Research Report] 107 p.
Alfaro, Jose; Delrio, Claudio; Dirna, Gabriel; Dondi, Claudio; Fischer, Thomas; Kastis, Nikitas; Kostinen, Tapio; Kretschmer, Thomas; Kugemann, Walter F.; Lassnigg, Lorenz, et al. (2005) Understanding Change, Adapting to Change, Shaping the Future. Change Drivers, Trends & Core Tensions for European Learning Systems & Educational Policies. MENON Network EEIG. 89 p.