Educational Structures and Educational Opportunities

Group by: Author/Creator/Editor | Item Type | Date | No Grouping
Jump to: A | B | E | L | M | N | P | S | T
Number of items at this level: 12.

A

Achterhold, EvaORCID: https://orcid.org/0009-0009-5183-819X; Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959; Steiber, NadiaORCID: https://orcid.org/0000-0002-9425-8840 and Kern, Christoph (2025) Fairness in Algorithmic Profiling: The AMAS Case. Minds and Machines, 35 (1), 9. https://doi.org/10.1007/s11023-024-09706-9

B

Breznau, Nate; Mark Rinke, Eike; Wuttke, Alexander; Adem, Muna; Adriaans, Jule; Akdeniz, Esra; Alvarez-Benjumea, Amalia; Andersen, Henrik K.; Auer, Daniel; Azevedo, Flavio, et al. (2025) The reliability of replications: A study in computational reproductions. Royal Society Open Science, 12 (3), 241038. https://doi.org/10.1098/rsos.241038

Brunner, Sebastian; Mühlböck, MonikaORCID: https://orcid.org/0000-0002-0418-1959; Spoljaric, Katarina; Enachescu, Janina; Wittmann, Lena and Lamei, Nadja (March 2025) So geht’s uns heute: die sozialen Krisenfolgen im vierten Quartal 2024 – Schwerpunkt: Generationengerechtigkeit. Ergebnisse einer Statistik-Austria-Befragung. [Research Report] 69 p.

Brunner, Sebastian and Vogtenhuber, StefanORCID: https://orcid.org/0000-0003-0839-4481 (2025) Do Tight Labor Markets Pay Off for the Unemployed? Evidence from Austria. Rochester, NY, 37 p. https://doi.org/10.2139/ssrn.5370075

E

Engleder, JudithORCID: https://orcid.org/0000-0002-7938-9738; Binder, DavidORCID: https://orcid.org/0000-0003-1625-2985; Dibiasi, AnnaORCID: https://orcid.org/0000-0002-1182-8087 and Rieder, Kerstin (February 2025) Internationale Studierendenmobilität: Outgoing und Incoming. Zusatzbericht der Studierenden-Sozialerhebung 2023. [Research Report] 74 p.

L

Lessky, Franziska and Binder, DavidORCID: https://orcid.org/0000-0003-1625-2985 (2025) Does Combining Work and Study ‘Pay Off’? Investigating Intersectional Effects of Term-Time Employment, First-Generation Status and Gender on Graduate Outcomes. Higher Education Quarterly, 79 (3). https://doi.org/10.1111/hequ.70046

M

Mandl, SylviaORCID: https://orcid.org/0009-0009-5870-3597 and Haag, NoraORCID: https://orcid.org/0009-0004-7929-4570 (2025) Access to higher education during COVID-19: First-generation students in Austria. European Educational Research Journal. https://doi.org/10.1177/14749041241312250

N

Nairz-Wirth, Erna; Ledermüller, Karl; Weiss, Sabine; Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464; Lessky, FranziskaORCID: https://orcid.org/0000-0003-4075-5080; Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560 and Fellner, Magdalena, eds. (2025) Transition and Transformation in Higher Education. Studienreihe Hochschulforschung Österreich, 6. Münster: Waxmann Verlag. 310 p.

P

Pessl-Falkensteiner, GabrieleORCID: https://orcid.org/0000-0002-7775-8974 (2025) ,An uns haben die Institutionen versagt’: Zurückweisung von Early School Leaving als individuelles Problem. Erziehung & Unterricht. Österreichische Pädagogische Zeitschrift, 172 (1-2), pp. 60-67.

S

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2025) Ausmaß, Struktur und Verfestigung des frühen Bildungsabbruchs in Österreich. Erziehung & Unterricht. Österreichische Pädagogische Zeitschrift, 172 (1-2), pp. 19-26.

Steiner, MarioORCID: https://orcid.org/0000-0002-0959-6109 (2025) Sozialstruktur und Early School Leaving. In welchem Zusammenhang steht die soziale Zusammensetzung einer Schule mit dem Risiko eines frühen Bildungsabbruchs? 28. Kongress der Österreichischen Gesellschaft für Soziologie, 30 Jun - 02 Jul 2025, Universität Graz.

T

Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464 (2025) The impact of prior education on student success in higher education: how do different school types influence success in different fields of study? European Journal of Higher Education. https://doi.org/10.1080/21568235.2025.2462119

This list was generated on Fri Aug 15 08:46:56 2025 CEST.