Lessky, Franziska

Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 4.

Lessky, FranziskaORCID: https://orcid.org/0000-0003-4075-5080 (2024) First-in-Family students’ roots and routes into higher education: Familial dynamics as drivers for breaking intergenerational cycles of educational attainment. European Educational Research Journal. https://doi.org/10.1177/14749041241310058

Lessky, Franziska and Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560 (2023) Working long hours while studying: a higher risk for First-in-Family students and students of particular fields of study? European Journal of Higher Education, pp. 1-20. https://doi.org/10.1080/21568235.2022.2047084

Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464; Lessky, Franziska; Weiß, Sabine; Stransky-Can, Kajetan; Fellner, Magdalena; Freudhofmayer, Sabine; Bartok, Larissa and Petrik, Flora (2023) Junge Hochschulforschung (JuHoFo) in Österreich. Eine Case Study über Wege in die Hochschulforschung, den Dissertationsprozess und Zukunftsvorstellungen von jungen Hochschulforschenden. In: Pausits, Attila; Fellner, Magdalena; Gornik, Elke; Ledermüller, Karl and Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464, (eds.) Uncertainty in Higher Education Hochschulen in einer von Volatilität geprägten Welt. Studienreihe Hochschulforschung Österreich, 4. Münster: Waxmann, pp. 149-166.

Posch, Katharina; Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464 and Lessky, Franziska (2021) Einflussfaktoren auf Studienerfolg: Heterogene Effekte nach Studienfachgruppe? Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 16 (4), pp. 143-162. https://doi.org/10.3217/zfhe-16-04/08

This list was generated on Sun Feb 23 10:08:29 2025 CET.