Lessky, Franziska
2024
Lessky, FranziskaORCID: https://orcid.org/0000-0003-4075-5080
(2024)
First-in-Family students’ roots and routes into higher education: Familial dynamics as drivers for breaking intergenerational cycles of educational attainment.
European Educational Research Journal.
https://doi.org/10.1177/14749041241310058
2023
Lessky, Franziska and Unger, MartinORCID: https://orcid.org/0009-0000-1563-6560
(2023)
Working long hours while studying: a higher risk for First-in-Family students and students of particular fields of study?
European Journal of Higher Education, pp. 1-20.
https://doi.org/10.1080/21568235.2022.2047084
Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464; Lessky, Franziska; Weiß, Sabine; Stransky-Can, Kajetan; Fellner, Magdalena; Freudhofmayer, Sabine; Bartok, Larissa and Petrik, Flora
(2023)
Junge Hochschulforschung (JuHoFo) in Österreich. Eine Case Study über Wege in die Hochschulforschung, den Dissertationsprozess und Zukunftsvorstellungen von jungen Hochschulforschenden.
In: Pausits, Attila; Fellner, Magdalena; Gornik, Elke; Ledermüller, Karl and Thaler, Bianca
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464, (eds.)
Uncertainty in Higher Education Hochschulen in einer von Volatilität geprägten Welt.
Studienreihe Hochschulforschung Österreich, 4.
Münster: Waxmann, pp. 149-166.
2021
Posch, Katharina; Thaler, BiancaORCID: https://orcid.org/0000-0001-7749-0464 and Lessky, Franziska
(2021)
Einflussfaktoren auf Studienerfolg: Heterogene Effekte nach Studienfachgruppe?
Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 16 (4), pp. 143-162.
https://doi.org/10.3217/zfhe-16-04/08